asienresa

Av Andreas Lindgren - 20 januari 2015 01:40

Hallauuu!
I morse checkade vi ut från hotellet och tog en taxi till flygplatsen. Nu väntar vi på flyget som ska ta oss till Ö:n Langkawi utanför Malaysias västkust.
Ja så nästa är Langkawi, nästa Langkawi!
Ha deeee :)

Av Andreas Lindgren - 18 januari 2015 16:35

Godkväll!
Idag har varit en riktig slapp söndag. Vi åt french toast till frukost, indiskt naan bröd till lunch och avsluta kvällen med ris och kyckling!
Där i mellan har vi slappat vid poolen och gått i lite gallerier!
Nu ska jag kolla på fotboll även fast klockan är 00.00 här.
Ha det så bra :)

Mys

Av Andreas Lindgren - 17 januari 2015 15:36

Tjoooohoo!
Idag har vi checkat in på vårt nya hotell som är cirka 1.5km från det gamla. Detta ligger lite mer i centrum och närmre till shopping. Sen har vi bara tagit det lugnt och badat samt gått på marknader här omkring. Vi köpte också goda frukter som är väldigt söta och smakar fläder, mycket goda!
Ha det gott!

Av Andreas Lindgren - 16 januari 2015 16:18

Tjännnnaare!
Just nu befinner vi oss i Kuala Lumpur som vi ska stanna till på tisdag! Då går flyget mot ön utanför Malaysia dvs Langkawi!
Idag har vi bara tagit det lugnt vid poolen här på hotellet! Sen på kvällen åt vi på restaurang vid de kända tvillingtornen Petronas Tower!
Nu sover vi sista natten på detta lyxhotell och imorgon byter vi till ett annat!
För övrigt är här ca 35° och vi mår helt okej!

Ha det kanon!

Av Andreas Lindgren - 14 januari 2015 14:46

Hej bloggen!
Igår steg vi upp klockan 7 och åt frukost sen klockan 8 skulle vår färd börja mot att bestiga det 4095 meter höga och 8.5 km långa berget. Detta skulle bli en fysisk och psykisk ansträngning jag sent kommer glömma!! Alla löprunder och intervallträningar och allt kan slänga sig i väggen! Detta är det jobbigaste jag varit med om utan tvekan! När klockan var 13.30 va vi framme vid vårt övernattningsställe. Vi åt o sov kanske 1h sen 2.45 begav vi oss trötta och ont i hela kroppen upp mot toppen! Vädret va kallt och blåsigt men ganska klart. Therese ska ha stort beröm för att hon spydde 5 gånger och ändå fortsatte, vilken jävla kämpe utan dess like!!
(Hon hade höjdsjuka)
Iallafall vi är sjukt stolta över oss själva och hoppas ni fick en liten inblick hur det va för oss!
Nu ändrar vi rutt lite och åker mot Malaysiska huvudstaden Kuala Lumpur!
Ha det bra!! :)

Av Andreas Lindgren - 12 januari 2015 04:22

Tjännnnaaa!
Igår va sista dagen på detta fina hotell. Då passade vi på att gå på fotmassage och bada i poolen!
Idag ska vi åka buss till berget Mount Kinabalu som vi ska bestiga de närmsta dagarna! Det är cirka 4000M högt och kommer ta cirka 2 dagar. Vi ska sova på ett vandrarhem mitt i backen sen gå upp tidigt på morgonen för att se soluppgången!
Sjuuuuuukt ballllt!!

Hadeee

Av Andreas Lindgren - 11 januari 2015 10:27

Här kommer 5 snabba om Andreas(här på Borneo):

1. Andreas är livrädd för allt som har med trafiken att göra, då har han ändå åkt bil med Helge!
2. Andreas skrek som en tjej när vi åkte båt (sen påstod han att han skulle vågat åka vattenskidor bakom).
3. Andreas använder minst solkräm och spenderar längst tid i solen ändå är han blekast!
4. Andreas har en tendens att prata skit om folk här på engelska, det enda språk dom förstår..
5. Andreas har blivit paranoid sen vi kom hit och tror att alla pratar skit om honom bara för att dom kollar på oss (att han är 2 meter längre än alla och vit som stränderna här har han inte fattat än).

Av Andreas Lindgren - 10 januari 2015 12:42

Goddagens!
Idag har vi åkt till en ö utanför Borneo som heter Manukan! Där fann vi kristallklart vatten och massa småfisk som Therese dock va lite smårädd för! Vi har också fått lite färg på kroppen, dock röd färg...

Haaade

Hej!
I denna blogg kommer ni följa vår resa!